יום ראשון, 9 באוגוסט 2015

האם היתרונות שברכישת ציוד מכני כבד משומש עולים על החסרונות?

היתרונות של רכישת ציוד מכני הנדסי כבד הם חיסכון בהוצאות, היצע רחב ואספקה מיידית. החסרונות הם שלא תמיד ניתן להבטיח את יעילות הכלים לאורך זמן וקשה להשיג אחריות מצד יבואן או משווק מורשה. אחרי שמכירים את היתרונות והחסרונות קל יותר לבצע השוואה ולנסות לקבל החלטה לגבי עסקה משתלמת. אלו השיקולים בהם רצוי להתחשב:

א. אופי השימוש – היתרונות שברכישת ציוד מכני כבד משומש עולים על החסרונות עבור לקוחות שמשתמשים בציוד לעיתים רחוקות. לעומת זאת, קבלני בניין או אנשים שמתפרנסים מעבודה על גבי ציוד מכני הנדסי לא יכולים להרשות לעצמם להתפשר על כלים משומשים.
טרקטור - ציוד מכני כבד


ב. תקציב – אין סיבה להיכנס לחובות בגלל רכישה של ציוד מכני הנדסי כבד. יש היום שורה ארוכה של מבצעים, הנחות והצעות אטרקטיביות על ציוד כגון טרקטור או מלגזה ברמה הגבוהה ביותר. הכל תלוי במגבלות התקציב של הלקוח ובגובה ההוצאה שבה הוא מעוניין לשאת. במילים אחרות, היתרונות עולים על החסרונות אם מוצאים כלי משומש איכותי, שמור ובמחיר הוגן.

ג. פריסת תשלומים – חברות העוסקות בתחום של שיווק ציוד מכני הנדסי כבד מבינות את השיקולים של הלקוחות ולכן מציעות פריסת תשלומים. אם מצליחים לפרוש את התשלומים לתקופה ארוכה ולהבטיח תנאים נוחים להחזר הלוואה, עדיף לשלם עוד כמה אלפי שקלים ולרכוש ציוד מכני חדש.

אפשרות שלישית: השכרת ציוד מכני הנדסי כבד


מי שעדיין מתלבט בין רכישה של ציוד מכני חדש או משומש יכול לבחור באפשרות שלישית – השכרה. שירותי השכרת ציוד מכני הנדסי כבד ניתנים בכל רחבי הארץ. השירות מתאים ללקוחות פרטיים שעורכים שיפוץ, לקבני בניין קטנים, לקבלני ביוב ופינוי עפר או פסולת ועוד. ניתן לשכור את הציוד לתקופה של מספר ימים ולאחר מכן להחליט האם לרכוש כלי באופן נפרד. שירותי השכרה משתלמים מבחינה כלכלית והם עדיפים בגלל שיקולי עלות מול תועלת.

לסיכום, בתחום של ציוד מכני הנדסי כבד יש פערים של עשרות אחוזים בין כלים חדשים ומשומשים. כדאי לבחור כלי לפי אופי השימוש, התקציב והצעת המחיר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה