יום שלישי, 26 ביולי 2016

כמה משקל ניתן לשאת על מלגזה?

עיקר המטרה שלשמה אנשים רוכשים או שכורים מלגזה, היא בכדי שהם יוכלו לשאת עליה פריטים במשקל כבד יחסית, ולהעביר אותם ממקום למקום, לשנע אותם מהפנים אל החוץ, למקם אותם במחסנים, וכיו"ב. מכאן כמובן שעולה שאלה חשובה מאד - כמה משקל ניתן לשאת על מלגזות? זהו סעיף חשוב מאד, כי אם שמים על המלגזה משקל גבוה מידי והתוצאות עלולות להיות הרות אסון - שבירה של מזלג ההרמה של המלגזה, תאונות שיפגעו בנהגי המלגזה ובאנשים הסמוכים, התהפכות של המלגזה, וההשבתה שלה לצמיתות.

אז איך יודעים מהו המשקל?

       המשקל המקסימלי של מלגזות - באופן עקרוני, המשקל המקסימלי שהמלגזות שמיוצרות כיום יכולות להרים, עומד על טווח של 9-10 טון. מדובר לרוב על המלגזות הגדולות והחזקות ביותר שמיוצרות כיום - והמחיר שלהן הוא כמובן בהתאם.
מלגזה

       להבין שיש שלל דגמים - העובדה שיש מלגזות שיכולות להרים משאות עד למשקל של 10 טון (ויש אף כאלו שאולי יכולות להרים משאות כבדים עוד יותר), ממש לא אומר שכל או רוב המלגזות מיועדות לכושר הרמה גבוה במיוחד. יש כיום דגמים של מלגזות עם כושר הרמה של עד כ8 טון, 6 טון, ואפילו מלגזות שיכולות להרים משאות עד למשקל של 1.5 טון בלבד.
       למה צריך גם משקלים נמוכים יותר? - אם יש טכנולוגיה משאפשרת לייצר מלגזות שיישאו משקלים גבוהים, למה יש צורך במלגזות עם כושר הרמה נמוך יותר? כי צריך לזכור שכשמלגזה מרימה משקל גבוה - זה אומר שהיא גם בעצמה כבדה, גדולה ומסורבלת יותר. לא תמיד זה בהכרח מה שצריך. בחלק מהמקומות יש עדיפות ברורה למלגזה שתרים משאות במשקל של 2 טון אבל תהיה קלה יותר לשימוש, עם פניות חדות יותר, ועם יכולת לעבור גם במרווחים צרים יחסית.

להבין מה בעצם חשוב לכם


כשאתם בוחנים את המלגזות ואת התכונות שלהן, אתם בעצם צריכים לחשוב מהו הקריטריון שחשוב לכם - האם זה כושר הרמה? האם זה תמרון בעת הנסיעה?  האם זה הנוחות בנהיגה עם המלגזה? אתם צריכים לשקלל ביחד את כל הנתונים לפי סדר העדיפויות שלכם, ואז לבחור בדגם המושלם עבורכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה